Balaton Turisztikai Pozícionálása Projekt

A Balaton kiemelt turisztikai fejlesztési térség fejlesztése és pozícionálása

 

GINOP-1.3.4-17-2018-00001,
A Balaton kiemelt turisztikai fejlesztési térség fejlesztése és pozícionálása

Konzorciumvezető: Magyar Turisztikai Ügynökség

Konzorciumi tagok:

  • Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány
  • Visit Hungary Nemzeti Turisztikai Szervezet Nonprofit Zrt.
  • Balatoni Turizmus Szövetség
  • Balatoni Integrációs és Fejlesztési Ügynökség Közhasznú Nonprofit Kft.
  • Nyugat-Balatoni Turisztikai Iroda Nonprofit Kft.
  • Pannon Gasztronómiai Akadémia Egyesület

Támogatási összeg: 1 000 000 000 Ft

Támogatás mértéke 100%

Projekt tervezett befejezésének dátuma: 2022.03.31.

A Balatoni kiemelt turisztikai fejlesztési térség hosszú távú célja: A Balaton desztináció váljon a belföldi utazó közönség számára Magyarország elsődleges családi üdülő régiójává, a külpiacokon egységes desztinációként jelenjen meg, továbbá magas színvonalú szolgáltatásaival kedvelt úti cél legyen.

A stratégiai célok elérése érdekében a releváns turisztikai termékekre vonatkozó mélységi, a térség fejlesztési irányait meghatározó elemzéseken, a meglévő vonzerőkre alapozott egyedi, meghatározott célcsoportokra fókuszáló térségi program- és csomagajánlatok előkészítésén túl a Balaton kiemelt turisztikai fejlesztési térség márkázását elősegítendő, a termékfejlesztés részeként tematikus, új kínálati elemek jönnek létre hozzájárulva a kulturális kínálat színesítéséhez. A desztináció fő profiljának megfelelően családbarát stratégia készül, meghatározó projektelem a helyi termékek integrálása a turizmusba – a desztináció egyedi gasztronómiai karakterének meghatározása, a helyi alapanyagok felhasználásának erősítése és az autentikus gasztronómiai kínálat létrehozása -, tekintve, hogy a hazai gasztro forradalom egyik központja a Balaton.

A projekt előrehaladása:

A projektben vállalt menedzsment feladatok megvalósítását a konzorciumvezető saját teljesítés keretében végzi, megfelelő végzettséggel és szakmai tapasztalattal rendelkező szakmai megvalósítók foglalkoztatásával. A projekt előrehaladtával valamennyi vállalt stratégiai és termékfejlesztési tevékenység megvalósult. Elindult továbbá a desztináció saját, célzott kutatáson alapuló márkastratégiájának és egységes arculatának tervezése, amelyre széleskörű marketing és kommunikációs tevékenység épül. 2021 őszétől kerülnek megrendezésre a minőségi szolgáltatásfejlesztés, és a versenyképesség javítását célzó különböző témakörben tervezett rendezvények, workshopok.

 

Balatoni Integrációs és Fejlesztési Ügynökség Kh. Np. Kft. részfeladatai és azok előrehaladása:

A Balatoni Integrációs és Fejlesztési Ügynökség Kh. Np. Kft. részfeladatai:

  • Termékfejlesztéshez kapcsolódó workshopok szervezése
  • Térségi márka bevezetését támogató szakmai rendezvények, előadások szervezése

Támogatási összeg: 14 937 250,-Ft

Támogatás mértéke 100%

A részprojektek megvalósulásának dátuma: 2022.03.31.

A Balatoni Integrációs Kft feladata a projekt keretében elkészülő „Márka” bemutatása, és az egyes turisztikai termékekhez kötődő alapszolgáltatásokra vonatkozó szakmai követelményrendszer mindennapi alkalmazásának megismertetése a régió lakosaival.

A projektben elkészült, egyes turisztikai termékekhez kapcsolódó dokumentumok, és a jelenleg még elkészítés alatt álló Márka Koncepció alapján a Kft. elkezdte a szemléletformálási programok szakmai tartalmának, tematikájának összeállítását.

A termékfejlesztéshez kapcsolódó worksopok tervezett témakörei:

  • aktív turizmus,
  • kulturális turizmus,
  • egészségturizmus,
  • családbarát turizmus
  • bor-, és gasztro turizmus

A rendezvények 2022 január-március időszakban kerülnek majd megrendezésre.  

Back To Top